Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

söndag 7 mars 2010

blommar snödropparna

Sitter och fnissar för mig själv när jag läser "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" av Jonas Jonasson. Den är bara så helt tokig och vansinnig så jag som annars är helt tyst när jag läser utbrister i små fnysningar och kluckande emellanåt. Det är en blandning av Paasalina och upptäckarglädje. Nu är jag halvvägs och jag hoppas det håller hela vägen...

Det smälter i de där gigantiska snöhögarna som tornar upp sig i gatuhörnen. De liksom löser upp sig och bildar små konstverk av stora snökristaller. Överallt står dessa gråvita skulpturer och kantar min promenad.

Ropar också jippiiiiii, för i slutet av veckan skall det bli 10 grader varmt. I min rabatt blommar snödropparna. Våren, våren...

(Hyrde en bra film på biblioteket. "Pans Labyrint", spanskt drama/fantasy, mycket väl värd att ses)

1 kommentar:

  1. Hej! Ja jag hoppas verkligen att det är våren som är på väg. Idag sjöng fåglarna så vackert när jag var ute med paxi. Ha en bra Helg. Kram/Anita

    SvaraRadera