Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

söndag 11 april 2010

Kyrkogårdsboken avslutad

Jag har varit på min altan under hela eftermiddagen. En ljuvligt, härligt, solig dag med sommarvärme. Jag har putsat altanfönster och däremellan belönat mig själv med att läsa. Och vips! Så var alla fönsterna putsade och jag hade läst ut boken. Jag blev förvånad själv över hur enkelt de där fönsterna, som annars brukar ta evigheter att putsa sig igenom, var avklarade. Bra kombination med bokbelöning!

Jag vill ge "Kyrkogårdsboken" av Neil Gaiman stora fång av guldstjärnor. Den är en fantastisk historia som både är spännande och berörande. Det är med stor kärlek som den lille pojken växer upp bland de döda på kyrkogården och utanför finns hotet och hatet. Innan jag slår igen boken har jag också fällt en liten tår. Inte av sorg men av vemod.

Jag bugar för Neil Gaiman!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar