Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

fredag 9 april 2010

Kyrkogårdsboken




Jag läser just nu "Kyrkogårdsboken" av Neil Gaiman. Han är en författare som jag inte läst något av tidigare men Gull Åkerblom har rekommenderat honom och min äldste son har läst flera av hans romaner på engelska. Nu är jag mitt i boken och den är fastligt spännande. Ingen TV i världen kan locka mig ifrån boken. Inte ens på fredagskvällen.

I min trädgård har tulpanerna slagit ut i buketter under dagen och krusbärsbusken har levererat de första små gröna bladen. Alldeles intill busken växer den spröda gräslöken. Helt fantastiskt!

1 kommentar:

  1. Monika! Så lustigt, jag har också just upptäckt honom. I en test på facebook visade det sig att det var den författare jag var mest lik :) och jag visste inte vem det var! Nu vet jag. Det var också en bra artikel om honom i Svenska dagbladet för ett tag sedan.

    SvaraRadera