Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

fredag 18 juni 2010

Bröllopshysteri - Man överlever, jag lovar


Den här veckan har bröllopstjafset förföljt de stackars Tv-tittarna. Det har inte varit någon hejd på galenskapen. Under hela våren har vi matats med kungligheter och bröllopsspekulationer och denna veckan har fjanteriet nått sin höjdpunkt. Marc Levengood och de andra festprissarna har vänt ut och in på bröllopsbestyret och det har inte varit någon ände på tokerierna som de visat upp. Som väl är så finns det en avstängningsknapp på TV-kontrollen.

Vad gör jag när jag vägrar titta på bröllopshysteri? Läser så klart!
Denna veckan har jag läst Man överlever, jag lovar som är 2:a boken i Eva Swedenmarks ungdomsserie om Johanna. Huvudpersonen skall just börja åttan och bekymrar sig över att föräldrarna vill skiljas igen. Dessutom har killen som hon gillar blivit tillsammans med den vidriga Anna. Livet är verkligen pestigt. Det är inte lätt att som ung flicka betrakta sina föräldrars sönderfallande äktenskap och Eva Swedenmark fångar i sin bok problemen och den förtvivlan som Johanna och säkert många med henne ställs inför när familjens trygghet suddas ut. Man överlever, jag lovar är en välskriven och intressant ungdomsbok och jag läser gärna tredje delen.

2 kommentarer:

  1. Hej Monika
    Jag tillhör dem som föredrar bröllopshysterin framför fotbolls-VM hysterin med sina tjutande tutor... Idag tänker jag ta kontroll över fjärrkontrollen. Kramisar Kim

    SvaraRadera
  2. Vi har ju valt att behålla monarkin i det här landet och då skall så klart deras bröllop firas men jag tycker bara det blir lite för mycket av allt runt omkring deras stora dag. Tyvärr har jag inte kontroll över fjärrkontrollen så TV-apparaten går för fullt redan nu. Fotbolls-VM-hysterin kan jag också vara utan.
    Kram!

    SvaraRadera