Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

söndag 28 augusti 2011

Trevliga dagar med boksläpp och signering




Den här veckan har jag haft många trevliga boksigneringar och dessutom boksläpp av Kungsgården, fjärde boken om Fry. Jag har haft så roligt och träffat så många glada läsare att jag sedan varit helt ”blåst” i huvudet när jag kommit hem. Därför har det inte blivit så mycket skrivit i min blogg under tiden. Jag har helt enkelt varit för trött. Inte trött och ledsen utan trött och alldeles överväldigande glad. Det är så fantastiskt roligt att möta båda gamla och nya läsare av mina böcker. Det är så mycket positiv energi som överförs till mig. Den skall jag spara och bära med mig in i vintermörkret. Jo, det kommer ju en vinter så småningom och då är det fint att tänka tillbaka på sköna sommarmöten.
De här sista dagarna har det varit mycket regn och åska, men som väl är så har mina aktiviteter varit inomhus och inte beroende av väder.
För några dagar sedan fick jag en mycket positiv recension av Anna Wilner, lektör på BTJ, Bibliotekstjänst. Jag får inte använda hela recensionen, men här kommer några citat från hennes ord om Kungsgården:
Författaren lyckas hålla liv i berättelsen och bjuda läsaren på överraskningar också i den avslutande boken. Miljön, tidsskildringen och porträtten av huvudpersonerna är fortsatt vältecknade… Kungsgården passar alla historieintresserade och knyter väl ihop serien om Fry
Härliga ord för författaren.

Monika

7 kommentarer:

  1. Roligt att höra att det går bra. Det måste vara lite belöning för all tid du lagt ner i din kammare.

    SvaraRadera
  2. Vilka spännande tider du får uppleva nu! Som du sa, passa på att samla alla positiva vibbar och kommentarer och ta fram dem i vintermörkret!

    SvaraRadera
  3. Jättekul att det har gott så bra med boksigneringarna! Och grattis till bra BTJ-recension! Vi ses på Bokmässan!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  4. Åh vad härligt med en sådan fin recension. Och att få signera sin bok. Grattis!

    SvaraRadera
  5. Kan tänka mig att du är trött då du kommer hem.
    Men glad också ,förstår jag.
    Kul att det går så bra.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Ja vi ses på Bokmässan Kim och kanske du också Mimmimarie för jag vet ju att du skall dit!:)

    SvaraRadera