Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

lördag 22 oktober 2011

Författarkväll med soppa







Nu är jag hemma igen efter en trevlig tur till Mölndal och författaren Jessika Berglund.
På fredagskvällen bjöd hon på en mustig kålsoppa med frikadeller och ett gott matbröd. Vi som var bjudna var författare från Barnboksnätet. En sammanslutning av barn- och ungdomsförfattare i västra Sverige. Det är alltid både intressant och inspirerande att möta andra författare.
Eftersom jag och några av de andra författarna hade en bit att åka så fick vi också övernatta i Jessikas fantastiska hem, som ligger högt på klippan, med en vidunderlig sjöutsikt.
Det blev många glada skratt och pratstunder under kvällen och Jessika visade sina samlingar med fåglar, växter och andra små ting som finns överallt i lådor och hyllor.
Jag blev så uppfyllt av hennes kreativa miljö att jag tror det får bli en liten ommöblering här hemma. I alla fall får jag ta mig en rejäl funderare.
På morgonen blev det mysig frukost med sjöutsikt, innan jag och Jonna Berggren lämnade Mölndal.
Stort tack till Jessika!

Monika

7 kommentarer:

  1. Ja, det såg riktigt trevligt ut!

    SvaraRadera
  2. Åhh vad trevligt det låter.Jag blir riktigt avundsjuk på gemenskapen.

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt ni verkar ha haft det. Det är härligt att få inspiration av andra människor på olika sätt. En trevlig fortsättning på helgen önskar jag dig! :-)

    SvaraRadera
  4. Vilken alldeles fantastisk helg! :) Vilken energi man får sen när man kommer hem igen tycker jag! Det är värt så mycket.

    SvaraRadera
  5. Frikadeller - njä. Kålsoppa - njeä. Kålsoppa med frikadeller = JA! vad det låter gott:-)
    Men utsikt - tja - då har man haft det bra:-)

    SvaraRadera
  6. Både låter och ser jätte trevligt ut.
    Men...varför sitter hon inte PÅ stolen? ;)
    Sv: Vilken radiokanal ska du vara på?
    Och när?
    Och du...lycka till. Du ska se att det kommer att gå bra.
    Kram!

    SvaraRadera