Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

fredag 14 oktober 2011

Frostig och stilla morgon

Två tidiga morgnar, varje vecka, åker jag till mitt gym och tränar. För det mesta är jag ganska pigg, men idag var det otroligt svårt att kliva upp ur sängen. Jag åt en tallrik havregrynsgröt och hängde över tidningen. Släpade mig ut till bilen, som för första gången denna höst hade igenfrusna rutor. Det var bara att plocka fram skrapan och ta sig igenom islagret.

Något senare än vanligt kom jag fram till gymet.

Efteråt var jag ganska nöjd med att jag orkat släpa mig iväg.

Körde hem i härlig sol och med frostbeklädda gräsmattor, som nästan ingav lite julkänsla.


I morgon åker jag till Killbergs bokhandel i Ängelholm och signerar böcker. Det verkar som att det blir ytterligare en frostig morgon. Då är det vackert att köra över Hallandsåsen och se alla skiftningarna i trädens färger.

Jag är hos Bokia mellan 11-13.

Kom gärna och hälsa på mig om du är i närheten!


Monika

9 kommentarer:

  1. Nu märker man att hösten har börjat göra sitt intåg ordentligt och nästan också vintern som du skriver. Också i Växjö hade frosten bitit sig tag i morse och jag glömde mina vantar. Aj vad kallt det var.Önskar dig varmt lycka till med boksigneringen. Jag ska pusha för dina böcker i "min" bokhandel framöver. Håller just nu på att läsa dina spännande böcker och har kommit till Månguden.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Det är en fantastisk tid nu med så många färger!
    Ha en fin dag i Ängelholm!
    kram E

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt EFTERÅT när man lyckats ta sig till gymmet och genomföra en workout? Det är just det där med att bestämma sig som kan vara knepigt...ha det superfint på boksigneringen!

    SvaraRadera
  4. Jo...nu är det kallt och frost ute. Det gäller att köra försiktigt. Du har väl satt på vinterdäcken?
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Strongt av dig att ändå komma iväg till gymmet. Känslan efteråt är ju helt oslagbar, men ibland tar det emot att komma igång/ge sig iväg. Ha en fin dag! :-)

    SvaraRadera
  6. Bravo kämpar-Monika:-)
    Idag försökte jag göra lite reklam för dina böcker till en lärare:-)

    SvaraRadera
  7. Elisabeth, jag ser verkligen framemot att komma till "din" bokhandel!:)
    Ebba, tack för att du "jobbar" för mina böcker!:)

    SvaraRadera
  8. Camilla, det gick bra utan vinterdäck. Här nere i de södra delarna av vårt avlånga land brukar vinterdäcken inte hängas på förrän till den 1/12 och jag hoppas verkligen att jag inte behöver göra det tidigare:)

    SvaraRadera
  9. och tack Trillingnöten för att du skrivit så fina ord om Solbarnet på din blogg:)

    SvaraRadera