Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

onsdag 5 oktober 2011

Nostalgisk lunch på Jarlen





Dagens möte blev en lunch tillsammans med min bronsåldersexpert; Lennart Lundborg. Lennart har hjälpt mig med alla mina fyra böcker om Fry.

Givetvis blev det en förlängd lunch, för när vi träffas så är det allt mellan himmel och jord som skall avhandlas. Vi har varit bland stjärnorna och långt tillbaka i historisk tid samt, så klart, filosoferat över livet.

Lunchen intogs på nostalgiska Jarlen, restaurangen med inredning från 50-talet. Allt i original. En härlig känsla. Passande för oss två historiska stofiler.


Monika

7 kommentarer:

  1. Ha,ha, nej, stofiler var att ta i! :)

    SvaraRadera
  2. Tänker på Wesaterlunds caffé i Lunde när jag läser din text. Bevarat och bibehållet och numera kulturmärkt. Min barndom i röda Ådalen knackade mig på axeln...
    kram E

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt låter det som, med någon som man kan få dela med och prata om både det ena och andra. I like 50-tal as well :-)

    SvaraRadera
  4. Jag gillar såna där luncher som drar ut på tiden och egentligen blir nåt annat till slut :)

    SvaraRadera
  5. Möten med "äldre" är en fantastisk grej..berättlser från tid och rum som gått..ha det..Maria

    SvaraRadera
  6. Låter som en helt underbar lunch.
    Kram på dig!

    SvaraRadera