Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

lördag 29 oktober 2011

Premiär för Kulturias kafé







I går kväll var det premiär för Kulturias kafé på Kulturhuset i Halmstad.
Jo, lite nervös var jag.
Allt fungerade bra. Det var bara tidsoptimisten (=jag) som hade missbedömt en aning. Men det är ju en världslig sak.
Jag sjöng ett antal sånger från Kvartersteaterns 73 teaterproduktioner. Peter Björk kåserade om allt mellan ”Swing it magistern” till vårt behov, eller inte behov, av att bli utvalda.

Nu kan det avslöjas...
En av kvällens hemliga gäster var den eminente musikern Bert Möller som improviserade på både tvärflöjt och blockflöjt (med lite bistånd från mig på gitarr!).
Kvällens andra hemliga gäst visade sig vara hela nio hemliga gäster. Ukelelegruppen: Happy Island Uke Band spelade och berättade om när de slog världsrekord i ukelelespel. Över 1500 ukelelespelare slog rekordet i Helsingborg för några månader sedan.
Nästa Kulturias kafé blir den 25 november. Då återkommer jag och Peter Björk samt två nya hemliga gäster!

Monika

7 kommentarer:

  1. så kul att få verka i ett sammanhang som känns hemma!
    kram E

    SvaraRadera
  2. Det låter som om det blev en härlig kväll.

    SvaraRadera
  3. Vad det ser trevligt och mysigt ut - en skön afton för öronen och sinnet:-)

    SvaraRadera
  4. Tack för en härlig kväll..sång musik och kåseri i en härlig blandning..fastnade visst på en bild själv..fnissfniss..Maria

    SvaraRadera
  5. Låter som en kanon kväll. Vad roligt med hemliga gäster.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Maria jag ser, dig där i kanten, som en mörk siluett:)Kul att du kom och tack för den fina bilden som du tog på mig!

    SvaraRadera