Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

torsdag 15 december 2011

Julfriden närmar sig - men först ett pärlband av boksigneringar

Jag älskar den stilla friden som uppstår runt juldagarna. Den tända granens ljus på juldagens morgon. Den levande lågan som fladdrar med ett milt sken. Det tysta sovande huset. Några dagar utan ”måsten”, några dagar där jag samlar ihop mitt år och försöker minnas alla trevliga dagar. En och annan otrevlig finns det ju också. För så är livet. Alla dagar är inte höjdpunkter. Men de grå dagarna kan också vara värda att minnas. Även en grå dag finns ljuspunkter. Det gäller bara att se dem.
Nu har jag några hektiska dagar framför mig. Många boksigneringsdagar mitt i julhandeln. Böcker är en bra julklapp. Som barn fick jag alltid böcker i julklapp av mina föräldrar och jag sänder en tacksam tanke till mina kära som bidrog till att jag blev en läsare.


Under närmaste veckan kommer jag att finnas på följande platser:
Konsum Laholm fredag 16/12 kl. 15-17.00
Bokia Göranssons Bokhandel , Varberg lördag 17/12 kl. 11-13.00
Bokia Larssons Bokhandel, Halmstad söndag 18/12 kl. 12-15.00
Coop Forum Eurostop, Halmstad tisdag 20/12 kl. 11-14.00
Falkenbergs Bokhandel onsdag 21/12 kl. 13-14.00

De två sista dagarna innan julafton, gör jag som jag alltid brukar. Låter julfriden komma. Tar tid till att klä granen, förbereder det sista på julmaten, kokar gluhwein, tänder ljus och går in i julfriden.

Monika

7 kommentarer:

  1. Du behöver nog den där stilla julefriden med tanke på hur du ska ligga i så att barnen ska få signerade bokklappar.
    Duktiga Du:-)

    SvaraRadera
  2. Vad skönt det måste vara när julfriden tar vid efter signeringsturné.

    SvaraRadera
  3. Några bråda dagar för dig, men sedan ett välkommet lugn.
    Jag har nu läst samtliga dina böcker om Fry. Halina var snäll och lånade ut dem till mig.
    Jag måste säga att det var en fröjd att följa med in i en helt annan tid. Du har beskrivit alla människor och detaljer så ingående att de blir ens vänner.
    Trevlig Helg!
    / maria

    SvaraRadera
  4. Vad vore en jul utan ett platt paket..hade alltid en Wahlströms bok på min önskelista..som liten..;)..idag lite annorlunda böcker..ha det..Maria

    SvaraRadera
  5. Jag fick också böcker i julklapp som barn och det var helgens höjdpunkt att få läsa dessa.Önskar att jag också kunde få några dagars julfrid men jobbar tyvärr fram till den 23/12.

    SvaraRadera
  6. Jag läste inget som barn. Det var inte först då jag fick en bok av min svägerska som jag började att läsa böcker. Och nu..jag nu MÅSTE jag ha en bok vid nattduksbordet.
    Kram på dig!

    SvaraRadera