Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

lördag 7 januari 2012

Julen är slut - startar nya året som skribent hos Barnboksnätets blogg

Julen är slut och julsakerna har förpackats i sina lådor. Där får de ligga och drömma om nya jular. I december kommer de att lyftas upp igen. Om andan faller på hos den som är julsaksuppsättare. Vilket brukar vara jag.

I nästa vecka kommer jag inte att skriva på min blogg.
Jag är istället veckans bloggare hos Barnboksnätets blogg. Där kommer jag att skriva inlägg under hela veckan. Barnboksnätet är ett nätverk för barn- och ungdomsboksförfattare i väst och vi brukar träffas ungefär en gång per månad i Göteborg. Tillsammans har vi också en blogg. Så vill du läsa vad jag skriver så besök http://barnboksnatet.blogspot.com/ Mitt första inlägg blir på måndag.
Bilden är delar ur barnboksnätet. Foto Ola Kjelbye.

Så här i början av året har jag fått några bra recensioner av mina böcker.
Det är Bokblomma.com som läst Isvintern, tredje boken om Fry och Bims blogg som läst Månguden, andra boken om Fry.
Så här skriver de bl.a.
Boken är en spännande ungdomsbok som utspelar sig under bronsålder. Som yngre var jag särskilt förtjust i historiska barn- och ungdomsböcker och den här kan jag fortfarande läsa med god behållning. I Isvintern vävs både spänning, kärlek och historia ihop på ett fint sätt.”
Blir alltid glad för positiva ord om mina böcker.

Jo, en julsak finns kvar: Julgranen, men den åker ut i morgon… eller kan man kalla granen för en julsak? Tyvärr hamnar den inte i en låda utan i trädgården. Där får den vänta tills trädgårdsvagnen skall tömmas i mars. Granen slutar sitt liv i en kompost. Lite synd på sitt sätt att den skall ut. Finare gran har jag nog aldrig haft. Den har inte släppt ett barr!

Nu säger jag tack och hej från mig.
Återkommer om en vecka!

Monika

6 kommentarer:

  1. Vi har tagit bort alla julsaker utom adventsljusstakar och stjärnor som får stå kvar i våra fönster en stund till. Lycka till nästa vecka!

    SvaraRadera
  2. Kan inte granen få stå kvar tills den börjar barra?

    Ha det så trevligt på den andra bloggen nästa vecka:-)

    SvaraRadera
  3. då kan väl den fina granen få stå kvar....
    Dessutom är det en vecka kvar till tjugondedag.

    SvaraRadera
  4. (jag slänger inte ut de fina julblommorna heller :)

    SvaraRadera
  5. Har inte haft någon gran, den är kär när den kommer in men lite skönt när det går igen även om det låter lite synd när din skött sig så bra. Låter som du får en spännande vecka. På återhörande.

    SvaraRadera
  6. Här åkte julen ut i förra veckan.
    Ett år går så fort så snart ska dom väl fram igen ;)
    Kram!

    SvaraRadera