Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

söndag 23 september 2012

Läsarens port på Bokmässan i Göteborg


 
Den årliga, jättegigantiska Bokmässan i Göteborg börjar på torsdag. Det kommer att bli fyra intensiva dagar för mig. Jag har min monter A01:03 att bevaka, men jag har också en föreläsning.

På torsdag 27/9 kl. 12.30 gör jag ett framträdande på Unga Scen vi Barnens Torg.

Läsarens port – varje ny bok måste erövras”.


Jag kommer att berätta om min syn på läsande och hur vi kan få framförallt barn och unga att läsa mer. Jag brinner verkligen för den här uppgiften. Varför blir en del människor stora bokslukare och varför vill en del inte ens titta åt en bok?
Om detta skall jag prata och samtidigt ge lite tips och råd till både lärare och föräldrar.

Välkommen att lyssna om du är på Bokmässan den dagen!

 
Monika

4 kommentarer:

  1. mitt äldsta barnbarn älskade böcker redan som baby

    SvaraRadera
  2. Det hade varit kul att besöka mässan, synd att det är lååång väg dit! Lycka till! Intressanta ämnen att diskutera.

    SvaraRadera
  3. Åh, det finns så mycket jag skulle vilja hinna med på mässan men eftersom jag kommer jobba där blir det inte mycket tid över till allt. Får se vad jag hinner klämma in :)

    SvaraRadera
  4. Det hade verkligen varit roligt att kunna besöka mässan. Men som vanligt...alldeles för långt bort :(
    Kram!

    SvaraRadera