Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

torsdag 1 augusti 2013

Jag spelar min roll - digital premiärfest - vinn en bok!


I dag är det boksläpp och start på premiärfesten för min nya roman Jag spelar min roll.

Var med i festen och ta chansen att vinna en bok!


Gå in och skriv en rad på min författarsida på facebook om varför du vill läsa boken. Eller skriv en rad i din egen blogg om boksläppet och länka till min sida.
Enkelt och lätt! Festen pågår under hela veckan till den 7/8 och fem böcker kommer att delas ut på kalaset!


Och här kommer ett litet smakprov från boken, som jag har valt att kalla en skymningsroman – en bok du kan läsa på en kväll:

Bussen gnisslar när den bromsar och stannar vid vägkanten. Elvira går långsamt genom mittgången. Hon är den enda som kliver av. Ensam står hon kvar när bussen försvinner bakom vägkröken. Skolväskan hänger över axeln. I diket växer styvmorsvioler och smörblommor. Solen gassar över den dammiga vägbanan. Fåglarna sjunger och i hagen tuggar de bruna korna långsamt, glor med sina nyfikna ögon. Höjer på huvudet och betraktar henne. Hon är en främmande fågel i deras värld.”

Välkommen till den digitala boksläppsfesten!

Monika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar