Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

lördag 12 oktober 2013

Från dröm till docka på Söndrums bibliotek


I dag har jag varit och invigt min dockutställning, Från dröm till docka, på Söndrumsbibliotek i Halmstad. Det tredje gången jag visar mina dockor och utställningen föder hela tiden nya idéer.

Det har blivit sånger om dockor och det har blivit en saga om dockdrömmen och äventyr i en svunnen tid. Nu har jag också lite idéer om en teaterföreställning. Får se om jag förverkligar det sista. I går var Radio Halland och intervjuade mig, under tiden som jag satte upp utställningen. Det blev ett trevligt inslag i fredagseftermiddagens sändningar. Jag sjöng en av docksångerna, som fick inrama hela inslaget i radio.
Lyssna: Dockan en dröm som går i uppfyllelse

Här kan du lyssna på inslaget från Radio Halland.

Monika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar