Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

måndag 17 mars 2014

Cecils konditori med Monika Häägg





I mitt förra blogginlägg berättade jag sagan om äventyr och drömmar i 1950-talets Halmstad.

Här kommer också en sång som jag komponerat med inspiration av mina utflykter med mormor när jag var en liten flicka.

Cecils konditori föddes min dröm om dockor, och så småningom blev jag en docksamlare. Vid flera tillfällen har jag gjort utställning av min dröm och mina dockor. På dessa har det gått att läsa min saga samt givetvis har jag sjungit den här sången.

Flera foto till bildspelet är lånade från "Halmstad Förr och Nu" på facebook. Ett stort tack till Tore Christiansson och alla andra som bidrar med bilder!

Här kan du lyssna på fler sånger som jag komponerat.



Monika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar