Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

Lyckebo, Jul på Lyckebo och Vår på Lyckebo

lördag 17 september 2016

Bra recensioner av böckerna om Solbarnet


Mina böcker om Solbarnet har några år på nacken, men är ändå fortfarande aktuella. Inom kort kommer Isvintern tredje boken i serien som storpocket och idag upptäckte jag en fantastisk recension av hela serien hos Emma på bokbloggen Bokzoem – en blogg om ungdomsböcker.

Emma har gett Solbarnet fantastiska 5/5 stjärnor och skriver bl. a. så här:
 ”Jag skulle rekommendera boken till de som- liksom jag tidigare- sitter fast i en lässvacka. Solbarnet är en mysig bok som inte kräver så mycket ansträngning och man glider som på ett palmblad bland de vackra beskrivningarna mellan bokens sidor. Jag skulle även säga att det som står på Monikas visitkort är sant; boken passar alla åldrar! Du behöver inte heller vara ett stort fan av bronsåldern, bara du gillar att läsa spännande böcker så är du och den här boken perfekta för varandra!”

Och så här skriver hon om Månguden, andra boken, som hon också ger 5/5 stjärnor:
 ”Jag vet inte hur hon gör det, men Monika Häägg har lyckats igen! Liksom den första boken var den andra boken riktigt spännande, innehållande målande beskrivningar och en massa äventyr. Redan i första boken får vi träffa Hervor som jag har haft väldigt blandade åsikter om men som jag i andra boken älskar. Jag har dessutom börjat shippa Hervor och Fry och nu väntar jag med spänning på vad som kommer att hända med deras vänskap i tredje boken!

Och jag som författare tackar och niger. Det är läsarnas ord som får mig att fortsätta skriva.

Läs recensionerna i sin helhet hos Bokzoem:



Se fler recensioner på min websida monikahaagg.se

Monika

Solbarnet hos Adlibris/Bokus/CDON

2 kommentarer:

  1. Såå glad jag blev över att se detta! Tycker verkligen att du har gjort ett superbra jobb med alla böckerna i din serie om Fry! Tack så mycket för trevlig läsning!☺

    SvaraRadera
  2. Tack Emme! Det betyder mycket att se vad läsare tycker om mina böcker. Det behövs för att jag ska orka fortsätta att skriva.

    SvaraRadera